پدر و مادر با من حرف بزنید ۴

۵_ مجوز موفق شو:

تو می توانی موفق باشی، تو می توانی کارهایت را انجام دهی، تو میتوانی کارها را با زرنگی انجام دهی. وقتی با دیگران مساعدت می کنی تو می توانی از احساس خوبی که به دست می آوری لذت ببری. همچنین تو می توانی وقتی مسواک می زنی، به توالت می روی، غذا می خوری، به حمام میروی و تکالیفت را تمام می کنی لذت ببری.

من خیلی خوشحالم که تو کارهایت را خوب انجام   می دهی.

تو به خاطر خودت موفق شو.

تو می توانی در هر حالت کارت را خوب انجام دهی.

تو می توانی کاری که شروع کرده ای تمام کنی.

تو می توانی از موفقیت هایت لذت ببری.

من به تو افتخار می کنم.

توضیحاتی برای والدین:

مجوز موفق شو پایه و اساس آینده ی کودک شماست. این مجوز انرژی کودک شما را برای کار کردن، پایداری در برابر مشکلات و به اتمام رساندن کارها تامین می کند. به جای این که روی کارهای انجام نشده ی کودکتان تمرکز کنید از کارهای انجام شده توسط او تقدیر کنید. قدردانی کردن، موجب توسعه ی خلاقیت و موفقیت در نوجوان ها می شود. انتقام مداوم، کودک شما را ناامن، گیج و ناتوان می سازد. اگر شما کودکتان را با دیگران مقایسه کنید توانایی ابتکار عمل را از او می گیرید و عقده ی حقارت را در او ایجاد می کنید.

۶_ مجوز مهم باش:

تو مهم هستی.

تو برای من منحصر به فرد هستی.

به من بگو که چه چیزی را دوست داری و چه چیزی را دوست نداری.

تو می توانی برای کمک گرفتن نزد من بیایی.

تو می توانی به خودت افتخار کنی.

من اغلب به تو فکر می کنم.

من به تو احترام می گذارم.

توضیحاتی برای والدین:

پایه و اساس احساس ارزشمندی در کودک شماست. این مجوز قدردانی از خود، اعتماد عمیق تر در روابط و قدرت رهبری را القا می کند. کودکی که مجوز مهم بودن را دریافت می کند، برای مطرح شدن در جمع، ژست گرفتن جلوی دوربین، بازیگری، مکالمه ی تلفنی، مواجه شدن با معماها، ملاقات با غریبه ها، پذیرفتن نقش های مهم و نیز کمک کردن به دیگران هیچ مشکلی ندارد.

۷_ مجوز نزدیک شو:

تو می توانی نزدیک شوی.

تو می توانی دوست داشتن را احساس کنی.

تو می توانی اعتماد کنی و مورد اعتماد باشی.

تو می توانی دوست داشتنی باشی.

تو می توانی در آغوش بگیری و در آغوش گرفته شوی.

اگر نمی خواهی لمس شوی، بگو نه.

تو می توانی دوستانت را نگه داری.

توضیحاتی برای والدین:

مجوز نزدیک شو، عشق و علاقه ی شما را به فرزندانتان و عشق و علاقه ی آن ها را به شما پرورش   می دهد. نزدیک شدن، نوعی آزادی است که به وسیله ی والدین الگوسازی شده و تقویت می شود.

وقتی یک خانواده فرهنگ در آغوش گرفتن یکدیگر را دارند، وقتی از بچه ها قدردانی می شود، شوخی های آزاردهنده متوقف می شود. خانواده ی خوشحال، در سر ما به وجود نمی آید بلکه در قلب ما و از طریق نگاه ما، تماس ما، سلام ما و گوش های شنوای ما ایجاد می شود.

نوشته شده توسط خانم راد


دیدگاهتان را بنویسید

پشتیبانی